Szachy Fantasy

Więc tak na szybko, została rozegrana dopiero jedna partyjka, więc zasady trzeba jeszcze doszlifować :)



Wersja 0.1
Dama jest w stanie uwodzić przeciwników (pionki). Powodzenie w uwiedzeniu pionka rozstrzygane jest za pomocą mini gry (atomówka - stopa - karaluch). Dama jest wstanie uwieść króla. Jeśli król ma przy sobie swoją damę, to dama która uwodzi dostaje ujemny modyfikator do uwodzenia.

Wieża nie ma możliwości ruchu, chyba, że jest to wieża oblężnicza. Standardowo, wieża z kamienia może strzelać strzałami na odległość trzech pól.

Aby zniszczyć wieżę z kamienia trzeba ją "okrążyć".

Wieża nie może atakować pól położonych zaraz przy niej.

Koń jest w stanie przewieźć pionka w obrębie pól na których koń kończy ruch. Oczywiście, jeśli koń stanie na polu sąsiadującym z figurą przeciwną, pionek jadący na koniu może zejść na polu przeciwnika. W takim przypadku wynika między nimi walka (atomówka - stopa - karaluch). W przypadku pokonania pionka przeciwnika... pokonujemy pionka przeciwnika :). Jeśli zostanie pokonany pionek jadący na koniu, następuje tura przeciwnika i może bić on konia. Koń może uskoczyć (atomówka - stopa - karaluch).

Laufer, jako mag może teleportować się w miejsca pionków tego samego koloru, zamieniając się z nimi miejscami.

O zasadach omawiających walkę po między dwoma damami, oraz w przypadku, gdy gra między sobą mężczyzna i kobieta na razie nie wspomnę, bo trzeba to dopracować... bardziej :)

Zasady spisane są na szybko z głowy, mogłem o czymś zapomnieć.

Wersja 0.2
Obydwie wierze są wieżami oblężniczymi, co oznacza, że nie są zbudowane już z kamienia i mogą się poruszać jedno pole na rundę.

Aby wieża mogła się poruszyć, potrzebne są dodatkowe 2 pionki ustawione na polu bezpośrednio przylegającym do wieży.

 itp...

Wieża może strzelać na odległość dwóch pól od siebie.
Wieżę można zbić obnażając ją trzema pionkami.



Zasady będą jeszcze dopracowane ;)
Autorzy zasad: Melon, Rudy. Konsultacji udzielał Damian K. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz