Melon... ogórek!

Przed chwilą chciałem się dowiedzieć czegoś więcej na temat swojego pochodzenia, moich korzeni (dosłownie i w przenośni :D) i przyznam się szczerze, że się lekko zaskoczyłem. Jestem ogórkiem??? Melon to ogórek? Według Wikipedi tak.
Oto co Wikipedia mówi o mnie:

Ogórek melon, melon (Cucumis melo L., z gr. melopepon – miękkie jabłko) – gatunek ogórka z jadalnym owocem należący do rodziny jednorocznych roślin dyniowatych. Pochodzenie melona nie jest do dziś wyjaśnione, hipotezy wskazują na Azję lub Afrykę. Owoc był znany już starożytnym Grekom i Rzymianom, z czasem dotarł również do Europy Środkowej. W Polsce uprawiano go od XVII wieku. Melony w 90% składają się z wody, mają dużo cukru, a mało kalorii. Stosowany jest w celach leczniczych, ale przede wszystkim do konsumpcji. Jadany jest zazwyczaj na surowo.

Istnieje wiele odmian uprawnych melona, różniących się wyglądem, wielkością i smakiem. Cztery najważniejsze grupy odmian to:

* melony siatkowate
* kantalupy
* melony kasaba
* melony zimowe


W zasadzie to ogórek jest z rodziny dyniowatych, to by się zgadzało.
Poza tym potwierdziło się kilka starych prawd, jestem tajemniczy i słodki :D
Dla formalności, to jestem z odmiany Melonów zimowych (charakteryzują się żółtą, grubą twardą skórką, jest mało aromatyczny, można go przechowywać przez miesiąc) ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz